Będzie mi miło, jeśli zechcecie skomentować wpis i podzielić się refleksją na jego temat.
Oczywiście komentarze proszę umieszczać pod aktualnym postem. Nie zobaczę komentarza umieszczonego pod postem sprzed kilku lat, a nawet miesięcy. :)

niedziela, 7 lipca 2013

ŚWIĘTY MARCIN





Rzym, brąz, XVII-XVIII w.
Św. Marcin ur. w 316 r. na terenie dzisiejszych Węgier. Syn trybuna, od dziecka pragnął zostać chrześcijaninem, ale ojciec się nie zgadzał. Wstąpił do legionów. Przebywając w Galii, zimą 338 r. obdarował połową swego płaszcza żebraka. We śnie zobaczył Jezusa przyodzianego w ten płaszcz i mówiącego „Patrzcie, jak mnie Marcin, katechumen przyodział”. Wtedy zdecydował, że przyjmie chrzest i wystąpi z wojska. W 371r. został biskupem Tours w Galii. Przedstawiany jako legionista na koniu podający płaszcz żebrakowi. Patron żołnierzy.


XIX w.
   Moi drodzy, ponieważ są wakacje, a ja potrzebuję trochę czasu na odpoczynek i podratowanie zdrowia,  częstotliwość wpisów na blogu będzie rzadsza. Będę co jakiś czas umieszczać jakiś post, ale niezbyt często. Proszę o wyrozumiałość.

      I jeszcze prośba, proszę o komentarze pod ostatnim postem, a nie pod np. pierwszym, bo ja widzę na bieżąco tylko komentarze z ostatniego posta. Dziś przypadkiem weszłam na podgląd i zobaczyłam, że są komentarze  z kwietnia, przy poście z lutego. Nie mogłam odpowiedzieć, bo o nich nie wiedziałam. Mail do kontaktów prywatnych: szara.sowa@wp.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz