Będzie mi miło, jeśli zechcecie skomentować wpis i podzielić się refleksją na jego temat.
Oczywiście komentarze proszę umieszczać pod aktualnym postem. Nie zobaczę komentarza umieszczonego pod postem sprzed kilku lat, a nawet miesięcy. :)

piątek, 18 marca 2016

J M - NASTĘPNA SYGNATURA ROZSZYFROWANA?




         Jakiś czas temu, kolega „krzysiekbil51”, przysłał mi zdjęcia ciekawego medalika. Medalik był wybity z okazji 50-lecia koronacji obrazu Matki Boskiej Kalwaryjskiej (Kalwaria Zebrzydowska).  Tym ciekawszy, że sygnowany nieznaną mi dotąd sygnaturą JM i oznaczony datą 1937. 


         Po niejakich poszukiwaniach i podpowiedziach ze strony kolegi Krzyśka doszłam do wniosku, że pod tą sygnaturą kryje się warszawski wytwórca licznych odznak wojskowych i patriotycznych Józef Michrowski.  Odnalazłam w necie jeszcze jeden przykład wyprodukowanego przez niego medalika, podwójnie sygnowanego literami JM i nazwiskiem. http://odkrywca.pl/sygnatury-na-medalikach-z-poczatku-xx-wieku-tylko-dla-orlow-,679272.html
Sygnatura jest też bardzo podobna , do tej z Krzyża Legionowego.
Firma grawerska J. Michrowski działała w dwudziestoleciu międzywojennym i kilka lat po wojnie w Warszawie, Nowy Świat 15.

4 komentarze:

  1. Takie pamiątki są niezwykle cenne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że dziś zaniechano bicia medalików z różnych okazji.

      Usuń
    2. Masz rację, to są piękne pamiątki i jakie trwałe. Ale mało kto nosi dziś medaliki z Matką Boską...

      Usuń
  2. To nie JM tylko JW i klasyczna sygnatura medalików wybitych przez Józefa Wasilewskiego !

    OdpowiedzUsuń