Będzie mi miło, jeśli zechcecie skomentować wpis i podzielić się refleksją na jego temat.
Oczywiście komentarze proszę umieszczać pod aktualnym postem. Nie zobaczę komentarza umieszczonego pod postem sprzed kilku lat, a nawet miesięcy. :)

środa, 11 stycznia 2017

SPRAWA RYNGRAFU WYJAŚNIONA





         W poprzednim poście prezentowałam medalik – ryngraf z tajemniczymi literami ZSZ. Dziś już mogę podać ich znaczenie. A to dzięki identycznemu medalikowi wystawionemu na Allegro, odnalazł go Mariusz, właściciel medalika . Medalik był kiedyś własnością członka Związku Szlachty Zagrodowej.( O Związku można poczytać  w Wikipedii).
         Tak wygląda rewers medalika


         A tak okładka legitymacji związkowej.


         Dzięki temu odkryciu możemy precyzyjnie datować medalik na przełom 1937/38 r.

6 komentarzy:

  1. Wspaniale jest zdobyć taką wiedzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powiem szczerze, że choć bardzo interesuję się historią, to nie miałam pojęcia o istnieniu takiej organizacji.

      Usuń
  2. Polecam się na przyszłość :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja mam spory współczesny (no, powiedzmy) ryngraf częstochowski z 1966r. Te zabytkowe robią wielkie wrażenie!

    OdpowiedzUsuń
  4. faktycznie - zaskoczenie!

    OdpowiedzUsuń