Będzie mi miło, jeśli zechcecie skomentować wpis i podzielić się refleksją na jego temat.
Oczywiście komentarze proszę umieszczać pod aktualnym postem. Nie zobaczę komentarza umieszczonego pod postem sprzed kilku lat, a nawet miesięcy. :)

czwartek, 21 lutego 2013

Z MOJEJ KOLEKCJI - TEN PIERWSZY




            Od tego medalika wszystko się zaczęło. Podarowała mi go koleżanka, gdy usłyszała, że zaczęłam się interesować medalikami. Leżał u niej w szufladzie od pokoleń, jakiś jej wujek był księdzem.  Medalik wydany w 1885 r. , prawdopodobnie w Krakowie, z okazji tysiąclecia śmierci św. Metodego. Cyryl i Metody, greccy mnisi, byli misjonarzami Słowian. Legendy wiążą ich osoby z naszym krajem, choć dowodów nie ma. Mowa tu o legendzie o postrzyżynach Siemowita , syna Piasta. Medalik jest wykonany z mosiądzu. W Katalogu Rewolińskiego nr. 1175.


1 komentarz:

  1. Witam mam podobny medalik tylko z innego metalu wykonany. Matka boska patrzy na wprost, a nie na Pana Jezusa!

    OdpowiedzUsuń