Będzie mi miło, jeśli zechcecie skomentować wpis i podzielić się refleksją na jego temat.
Oczywiście komentarze proszę umieszczać pod aktualnym postem. Nie zobaczę komentarza umieszczonego pod postem sprzed kilku lat, a nawet miesięcy. :)

wtorek, 2 lutego 2021

MATKA BOŻA ARKI PRZYMIERZA

          Dawno mnie nie było. A tu dziś, właśnie w dniu Matki Boskiej Gromnicznej, Robert z Warszawy przysłał mi takie zdjęcia medalika , który jego mama dostała od krewnych.

                              Matka Boża Arki Przymierza.

      Na awersie  Matka Boska z Dzieciątkiem i napisem: Nasza Pani od Arki. Maryja naszą Matką. Wspomożenie chrześcijan.

 

            Wizerunek przedstawia figurę z dachu kościoła Matki Bożej Arki Przymierza w Aby Ghosh w Izraelu. Świątynię zbudowano na miejscu, gdzie według legendy miała być przechowywana przez pewien czas Arka Przymierza. W Kościele Katolickim znajdziemy częste porównania Maryi do Arki Przymierza, choćby w Litanii Loretańskiej.

        Na rewersie widnieje bazylika św. Piotra w Watykanie i Arka Przymierza do której zmierzają wierni. 


          Trudno mi ustalić dokładne datowanie, ale oczywiście to wiek XX. Medalik jest jak sądzę aluminiowy. Myślę, że to pamiątka z pielgrzymki do Ziemi Świętej, z kościoła w  Abu Ghosh.

6 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy medalik, nigdy nie widziałam takiego...
    Swego czasu marzyłam o pojechaniu do Ziemi Świętej, z taką porządną grupą pielgrzymkową, a nie banalną, pędzącą przed siebie wycieczką. Ale teraz z każdym strach :-( Serdeczności, Sówko.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I ja widzę taki medalik pierwszy raz. Dlatego go chciałam tu pokazać, mimo, że myślałam, że już kończę ten blog. Jakie było moje zaskoczenie, gdy zobaczyłam, że choć w 2020 nie zamieściłam żadnego nowego posta w styczniu 2021 na bloga weszło prawie 1150 osób. Miło mi, że też zaglądasz :)

      Usuń
  2. Wspaniały medalik. Ja też pierwszy raz widzę taki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło,że tu zaglądasz, choć tak dawno nic nie wrzucałam :)

      Usuń
  3. Nigdy nie widziałam takiego medalika, niespotykany.

    OdpowiedzUsuń
  4. Gdzie można kupić taki Medalik

    OdpowiedzUsuń